Android Mi Yoksa İos Mu?

   



  
Android Linux tabanlı bir işletim sistemidir, bu sistem mağaza olarak Google Play'i kullanmaktadır. Android cihazlarda genellikle 4-5 tane ana ekran olmakta ve kullanıcılar bu ekranlara kendi isteklerine göre widgetler koyabilmekte ve uygulamaları kendi isteklerine göre sıralayabilmektedir.Kullanım kolaylığı açısından android biraz karışık sistemdir. Ve bu sistemde açacağınız her uygulama, yükleyeceğiniz her yeni program sisteminizin arka planına yük olarak binip, cihazınızı yavaşlatabilir.

   İos ise Unix veritabanına sahip bir işletim sistemidir. Güvenlik açısından oldukça sağlamdır. Android kadar arayüzü karışık bir işletim sistemi değildir.İos tasarım açısından da oldukça kullanışlıdır.Ayrıca uygulamaları Apple Storede bulunur.

  Ben şahsi olarak bir android kullanıcısıyım(1.5 yıldır Galaxy Note 2 kullanıyorum) ve Google Playde birçok çocukça uygulamanın bulunmasından şikayetçiyim. İşe yaramayan uygulamalar, denetimsiz kontroller sonucunda çok rahat bir şekilde Google Playde kullanıcılara sunuluyor. Bir diğer şikayetçi olduğum konu ise, örnek olarak 3gb rame sahip bir Android İşletim Sistemli cihazın sadece 700mb-1gb arasındaki bir tutarını kullanıcısına kullandırabilmesi. Yazılımsal olarak Android'in birçok eksikliğinin ve güvenlik zaaflarının olduğunu düşünüyorum., Daha önce İos İşletim Sistemine sahip Apple marka bir cihaz kullanmadım. Ancak izlediğim videolar, okuduğum haberler sayesinde Apple marka bir cihazım olmasını istemişimdir. En azından Apple Store'da bu kadar denetimsiz uygulamaların sunulmadığını, stabilite açısından İos'un Android'den daha iyi olduğunu ve yine tasarım açısından da İos'un Android'den göze daha hoş geldiğini kabul ettiğimi söylemeliyim.(Android cihazda dahi, İos temasını kullanan birisi olarak). Cihazınızı kişiselliştirmeye çok meraklı bir insansanız yinede android kullanmalısınız. Çünkü İos işletim sistemi kişiselleşmeye kapalı bir sistemdir, sadelikten, güvenlikten ve prestijten yanaysanız İos'u tercih edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.